Lucrarea reprezintă singura abordare ştiinţifică din România a problematicii influenţei serialelor pentru tineri. Cartea debutează cu o prezentare a teoriilor referitoare la schimbarea atitudinală şi la influenţa televiziunii. In continuare sunt prezentate rezultatele unei cercetări realizate în rândurile studenţilor de la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Bucureşti, în perioada 1998-1999. Principalul obiectiv al cercetării a constat în stabilirea măsurii în care mass-media de ficţiune (serialele adresate tinerilor) influenţează atitudinile acestora, în sensul contribuţiei la modelarea comportamentelor audienţei într-o direcţie „modernă”, conformă cu atitudinile şi valorile personajelor din seriale. Serialul vizionat de studenţii care au participat la cercetare a fost „Beverly Hills 90210”. În urma cercetării s-a constatat că, deşi participanţii la cercetare nu recunosc decât în mică măsură existenţa unei influenţe a televiziunii (şi implicit a serialelor de televiziune) asupra lor, se poate evidenţia exercitarea unor presiuni persuasive moderate din partea media de ficţiune.
Prezentări volume: Silvia Branea, Serialele pentru tineri
martie 13th, 2012 | Posted by in Prezentări ale volumelorYou can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Both comments and pings are currently closed.